Jihyun Jung


Works

   Deconstruct
   Reconstruct
   Construct
   Topology
   Reconstruction Site
   Demolition Site
   Construction Site

Commission

   SONGEUN Art 
   Amorepacific 
   Museum of Art

   JUNGLIM Architecture

 

Public

Text

C.V
































© 2021. Jihyun Jung
photojh@hanmail.net

Demolition Site (2013)



건축물의 생성과 소멸, 개발로 인하여 변화되는 도시공간에 관심을 갖고 있다. 사람들의 접근이 차단된 신도시 건설현장이나 재개발 구역의 철거 현장에 들어가서 직접적으로 건축 과정에 개입하며 도시가 변화하는 장면을 사진으로 기록하는 작업을 진행하고 있다.

<철거현장 Demolition Site>, <재건축현장 Reconstruction Site>(2013~2015)은 철거현장에서 건축물이 소멸하는 과정에 침투하여 건축물 내부를 빨간색 페인트로 칠하고 그것이 소멸되는 과정을 사진으로 기록하였다.

<철거현장 Demolition Site>(2013)은 철거 예정인 건물에 잠입하여 내부를 빨간색으로 칠한 뒤 촬영하고, 실제 철거가 이루어진 다음에 다시 들어가 빨간 페인트의 흔적을 찾았다. 건물이 철거되면서 점점 작은 덩어리로 쪼개지는 빨간 흔적들을 기록하며 결국 한 점의 콘크리트가 되어 사라지는 빨간 방의 운명을 추적했다. 개인의 공간인 빨간 방은 재개발이라는 체제 앞에서 무기력하게 사라진다.



I’m interested in city spaces and the ways in which they change due to the creation, destruction, and development of architectural structures. My work involves

venturing into New City construction sites (inaccessible to the public) and demolition zones for redevelopment projects to explore the changing city spaces, involving myself directly in the situations I encounter as I record them in photographs.


For Demolition Site and Reconstruction Site (2013–2015), I intruded on the process of a building’s demolition, painting part of the interior red and then capturing a photographic record of its destruction.


Demolition Site (2013)
, I infiltrated a building that was scheduled for demolition. I painted part of the interior red and photographed it; then, after the actual demolition was complete, I went back inside to find traces of the red paint. As I recorded these red marks, now broken down into smaller and smaller chunks with the building’s demolition, I traced the fate of the “red room” and its eventual disappearance into a speck of concrete. The personal space represented by the red room fades helplessly away in the face of the redevelopment system.